18 december 2006

Déjà vu, maar niet helemaal

Voorafgaand aan de reünie wandelde ik nog even een stukje door Bussum, onder andere van mijn oude huis in de Lammert Majoorlaan naar school. Uit een ooghoek zag ik een pand waardoor ik even aan het denken werd gezet. Op diezelfde plek (nummer 1) heeft vroeger namelijk een dubbel woonhuis gestaan dat in de loop van de jaren steeds erger verpauperde. Op een gegeven moment werd het zelfs onbewoonbaar verklaard. De bewoonster vertrok, ruiten sneuvelden, de wind had vrij spel en toen kwam als genadeklap de hamer van de sloper. Ik heb maar snel even een foto gemaakt van dat nieuwe pand, om het te kunnen vergelijken met de oude situatie. Iemand heeft blijkbaar heel goed naar de bouwtekeningen in het archief van de gemeente Bussum gekeken. Zie de bijgaande afbeelding die groter wordt als je er met de muis op klikt. De zwart/wit foto is van de heer M. Heyne, te vinden op de website van de bibliotheek Naarden-Bussum (zie de rechterkolom voor een link).

Geen opmerkingen: