10 december 2006

Op welke school zit jij?

Dat was de standaardvraag als we weer eens met Kinderpostzegels langs de deuren gingen. Tot en met klas 5 zat het antwoord er ingebakken, maar toen kreeg de school een andere naam. De oude vertrouwde Prins Hendrikschool hield op te bestaan en er kwam een Vondelschool voor in de plaats. Ook namen we afscheid van de aloude rapporten en kregen we een geheel nieuw, en fris boekje uitgevoerd in blauw en geel. Ook nieuw was de vlaggemast op het schoolplein, waaraan geen vlaggen, maar wimpels werden gehangen. Elke klas had een eigen kleurencombinatie en wanneer er een kind jarig was, dan werd de wimpel van die klas gehesen. Klas 6 had de schoolkleuren, blauw en geel, maar wat de andere klassen hadden dat is me ontschoten. Weet iemand dat toevalig nog?Voorin het nieuwe rapport stond een citaat van, hoe kan het ook anders, Joost van den Vondel. Meneer Riepe had op een gegeven moment een vraag daarover opgenomen in een proefwerkje en van de ruim 50 leerlingen hadden slechts drie een idee wat op die eerste pagina stond. Ik weet dat aantal nog zo goed, omdat ik toevallig een van de drie was. De andere twee? Ook dat weet ik niet meer, maar ik vermoed Christien en Marlice.

Geen opmerkingen: